0
0

سلام.

موضوع کار من تاثیر تغییر اقلیم بر رواناب است.داده های تاریخی دمای ماکزیمم و مینیمم و بارش را به شکل روزانه و به مدت بیش از 30 سال (حدود 12000 داده ی روزانه برای هر مورد) پس از تحلیل اقلیمی برای داده های دوره های آینده مورد استفاده قرار می دهم.(به کمک مدل SDSM). سوالم این است که در چه مرحله ای چه آزمونهای آماری باید انجام دهم؟

آیا قبل از ورود داده ها به مدل sdsm نیاز به تحلیل است؟یا داده ها را به شکل خام وارد کنم؟

همچنین برای داده های مفقود قبل از ورود به sdsm نیاز است داده ها را تخمین بزنم؟

همچنین بعد از ساخت سری های زمانی آینده قبل از ورود به مدل هیدرولوژیکی چه تحلیل های آماری انجام دهم؟(مدل هیدرولوژیکیHMS).

ممنونم

0
0

با سلام و ادب ..

پاسخ س1 : خیر

پاسخ 2 :  اگر گپ آماری در داده های مشاهداتی زیاد باشد، می بایست قبل از ورود به مدل sdsm با استفاده از روشهای مختلف بارسازی ، اقدام به بارسازی داده ها نمایید. زیرا هر چه داده مفقود و گپ های آماری بیشتر باشد، بالطبع نتایج خوبی دریافت نمی شود.

پاسخ س 3 : در حین کار با مدل sdsm در مراحل واسنجی، تولید داده های مصنوعی آب و هوا و در نهایت سناریوهای اقلیمی از شاخص های مختلف آماری که توسط خود مدل محاسبه میشوند برای بررسی توانایی و کارایی مدل استفاده میشوند که درواقع مقایسه مقادیر مشاهداتی در مقابل مقادیر شبیه سازی شده (در مراحل تولید داده های مصنوعی آب و هوایی و سناریوهای اقلیمی) است.

موفق باشید

 

0
0

ممنون و سپاسگزارم.

پس در خصوص کار بنده در چه جایی نیاز به کنترل داده ها و آزمون های آماری هست؟

0
0

با سلام مجدد.

لطفا پاسخ سوال 3 را ملاحظه فرمایید. در توضیح بیشتر : مدل sdsm از شاخص های مختلف آماری برای بررسی داده های مشاهداتی و شبیه سازی استفاده میکند و خروجی بصورت نمودار به شما میدهد.که البته امکان انتقال این داده ها به محیط اکسل و نمایش بهتر وجود دارد. همچنین در بخش تحلیل سری های زمانی در مدل sdsm، این مدل از آزمونهای آماری مختلف استفاده کرده و خروجی ها را به شما ارائه میدهد.

موفق باشید

0
0

ممنون و سپاسگزارم.

عذر می خوام برنامه کارگاه آموزشی در خصوص تغییر اقلیم و مدل های مربوطه در برنامه های آتی وجود دارد؟

متشکرم

 

0
0

در حال حاضر با توجه به شرایط موجود به علت کرونا، کارگاههای آموزشی تا اطلاع ثانوی تشکیل نمیشوند. مخاطبین گرامی میتوانند با تهیه بسته های آموزشی موردنیاز و با تکیه بر پشتیبانی های مربوطه، آموزش غیرحضوری را دنبال کنند. به محض شروع دروه های حضوری، حتما اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

با تجدید احترام

نمایش 5 نتیجه
پاسخ شما

برای ارسال لطفا ابتدا وارد خود شوید.

لطفا صبر کنید