0
0

دوستان، من هنوز یک ابهامی در مورد GIS دارم. من در مورد کاربرد و مزایای gis تقریبا توجیه هستم ولی تا اونجایی که من فهمیدم مهمترین سوخت مورد استفاده در gis ، وجود یک منبع اطلاعاتی کامل هست. ما در زمینه های زیادی میتونیم از gis استفاده کنیم و خروجی بسیار بسیار کاربردی ازش بگیریم ولی این موضوع منوط به این هست که بانک اطلاعاتی که ما بعنوان منبع داده (در هر نوع پروژه ای) استفاده میکنیم خیلی کامل باشه. در حالیکه بنظر من این بخش در ایران مشکل بزرگی ایجاد میکنه چون هیچ نوع بانک اطلاعاتی عمومی و کاملی در هیچ رشته و صنفی وجود نداره که بتونی به نرم افزارهای gis بدی و ازش خروجی بگیری.

خیلیا در مورد بازار کار خوب gis در خارج از کشور میگن که دلیلش بنظر من گردش آزاد اطلاعات در اون کشورها (مخصوصا اروپا و آمریکا) و همچنین تکمیل بودن و در دسترس بودن بانک های اطلاعاتی در زمینه های مختلف هست که متخصصان gis میتونن به راحتی ازشون استفاده کنن. ولی در ایران وقتی سری به سایت مرکز آمار ایران (که تخصصشون و کارشون ارائه آمار هست) میزنیم با یک نوع اطلاع رسانی بسیار مضحک و احمقانه روبرو میشیم، چه برسه به سایر بخش های دولتی و غیر دولتی.

در نهایت بنظر میرسه در کشور ما مسلط شدن به gis در بهترین حالت مساوی است با الزام به کار کردن با ارگانهای دولتی (که من متنفرم ازش!!!). چون بصورت پروژه های آزاد که نمیشه درآمدی داشت و خارج از سازمانهای دولتی هم شاید gis از نظر تئوری کاربرد داشته باشه ولی عملا قابل اجرا نیست.

من به تخصص gis و نوع کارش علاقه دارم ولی از سر و کله زدن با نهادهای دولتی و نیمه دولتی فوق العاده بیزارم چون خودتونم میدونید 80 درصدشون بسیار غیرمنطقی و بیسواد و کلنگی هستند (البته بلانسبت 20 درصد محترم الباقی). و اگر قرار باشه نهایتا با این جماعت سر و کله بزنم ترجیح میدم اصلا سمت gis نرم!!!

ممنون میشم در مورد تایید یا رد اظهارت بنده دوستان اظهار نظر بفرمایید…

  • آرزو امیدی درخواست شده در 5 سال پیش
  • آخرین ویرایش 5 سال پیش
0
0

منم دقیقا از سر و کله زدن باهاشون بیزارم. اما فعلا همینطوریه و البته در حد بهبودیه. الان معمولا به شرکت یا فردی که قراره توی این حوزه فعالیت کنه، عملیات گرد آوری داده هاش هم داده میشه که شاید بیشترین وقت اون فرد یا شرکت صرف جمع آوری داده بشه و ثانیا از سوی کارفرماها نظارتی روی صحت کار نیست که این باعث میشه پیمانکار آزادی بیشتری توی درخواست هاش داشته باشه و البته کم کاری هم بکنه.

0
0

طبق برآورد سایت Indeed برای فرصت های شغلی GIS درآمد سالانه 50 تا 70 هزار دلار وجود داره

نمایش 2 نتیجه
پاسخ شما

برای ارسال لطفا ابتدا وارد خود شوید.

لطفا صبر کنید