0
0

سلام. خسته نباشید. بهترین روش ها برای برآورد حداکثر دبی لحظه ایی با دوره بازگشت مختلف یک رودخانه ایی که هیچ ایستگاه هیدرومتری در آن وجود نداره چه روش هایی هستند؟

0
0

سلام

داده ء موجود چی در اختیار شما هست؟

با داشتن چند ایستگاه در بالادست منطقه طرح و دست کم یک ایستگاه در پایین دست منطقه طرح می توان از طرق متعدد که کارآمدترین آن سیستم استنتاج فازی سوگنو میباشد اقدام به برآورد تقریبا دقیق و مطمئن کرد.

  • شیوا هوشنگی
    سلام. ممنون از اسخگویی شما. جسارتا رفرنسی معرفی میکنید که با ذکر مثال برآورد آبدهی رودخانه ایی که فاقد ایستگاه هست رو انجام داده باشد؟ ممنون میشم . داده هایی که من دارم متعلق به دو رودخونه ای است که یکی سمت راست و یکی سمت چپ رودخونه است و از این دو رودخونه یکیشون داده های سیلاب با دوره بازگشت مختلفش بدلیل نداشتن ایستگاه هیدرومتری در حوضه اش قبلا به روش آنالیز منطقه ایی و با کمک دیتای ایستگاه های مجاورش محاسبه شده بوده. اصلا نتایج آنالز منطقه ایی معتبر هست؟
0
0

نه با این داشته ها نمی تونید اقدام موثری انجام بدین. حتی اگه دو رودخانهء مجاور هبستگی معنادار داشته باشن باز هم برای ساخت مدل نرم لازمه خود رودخانهء طرح توی چند نقطه دادهء مشخص داشته باشه. در صورتیکه داده ء مشخص و معتبر دارید با شرایط فعلی استفاده از روش KNN رو پیشنهاد میکنم و اگه تعداد داده های معتبر زیاد باشه (که بعید میدونم) شبکه عصبی مصنوعی توصیهء خوبی می تونه باشه.

0
0

سپاس از راهنمایی تون.

نمایش 3 نتیجه
پاسخ شما

برای ارسال لطفا ابتدا وارد خود شوید.

لطفا صبر کنید