0
0

با عرض سلام و احترام.

بنده دارم روی تغییراقلیم کار میکنم و یک سری داده مشاهداتی تهیه کردم. ولی داده های تابش و یا ساعت آفتابی را ندارد.

۱- شما سایت و پایگاه داده ای را میشناسید که این داده ها را داشته باشد؟

۲- آیا برای مدل لارس همه داده های تابش را -۹۹ بگذاریم در خروجی مدل خطای محاسباتی ایجاد نمیشود؟

۳- آیا خود مدل لارس، این داده ها را با توجه به داده های دیگر بدست می آورد؟

۴- در سایت آلمانی و حتی سایت کانادایی داده هیستوریکال و آینده تابش یا ساعت آفتابی وجود ندارد. برای سناریوهای آینده این داده را چگونه بسازیم؟

  • آرزو کمانی درخواست شده در 5 سال پیش
  • آخرین ویرایش 5 سال پیش
0
0

با سلام و احترام..

۱- بله..پایگاههای اقلیمی مختلفی هستند که داده های بازتحلیل شده مشاهداتی گریدبندی را ارائه می دهند از جمله داده های CFSR از پایگاه داده ای NCEP :

https://climatedataguide.ucar.edu/climate-data/climate-forecast-system-reanalysis-cfsr

۲- بله..در صورت نبود آمار ، برای داده های مفقود کد ۹۹- را قرار دهید. اگر هدف تحقیق شما و تمرکز شما روی داده های تابش است، بهتر است داده های مشاهداتی تابش و یا ساعات آفتابی ایستگاه مطالعاتی را وارد کنید.

۳- مدل لارس با استفاده از توزیع نیمه تجربی و هیستوگرامهای فراوانی و با توجه به داده های دما، مدلسازی را انجام میدهد که به اصطلاح در جعبه سیاه مدل انجام میشود.

۴- با استفاده از مدل لارس و با انتخاب مدل اقلیمی مناسب، مدل لارس شبیه سازی را انجام داده و در فایل خروجی، مقادیر تابش شبیه سازی شده برای دوره آتی را به کاربر میدهد. در صورتیکه اقدام به معرفی سناریوی اقلیمی به مدل لارس کنید، تنها تغییرات بارش و دما را وارد برگه سناریو کرده و به مدل معرفی میکنید، مدل لارس با استفاده از این اطلاعات، مقادیر ریزمقیاس شده متغیرها را به شما میدهد که داده های تابش یکی از این متغیرهاست.

موفق باشید

نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

برای ارسال لطفا ابتدا وارد خود شوید.

لطفا صبر کنید