0 رای
در جواب: فایل های NetCDF

با سلام

اگر میخواهید فایلهای nc را در برنامه متلب باز کنید، می توانید از دستور ncread استفاده نمایید.

1 رای
در جواب: مدلهای CMIP5
با سلام و ادب ..
در ابتدا باید عرض کنم شما برای انجام تحقیق خود، می بایست مدلهای مختلف را در منطقه موردنظر ارزیابی کنید تا مناسبترین مدل را بیابید. در مقالات مختلفی که با داده های گزارش پنجم در کشور ایران کار شده است، مدلهای  , CAN ESM2 و EC-EARTH ، MIROC5  بیشتر استفاده شده اند.
موفق باشید
0 رای

فرصت‌های مطالعاتی، شرایطی است که در آن دانشجویان دکتری یا استادان می‌توانند با مبلغی که وزارت علوم و دانشگاه در اختیارشان می‌گذارد، مدت زمانی را در کشورهای دیگر برای تحقیق و پژوهش صرف کنند.

عضو هیأت علمی دو فعالیت اصلی آموزشی و پژوهشی دارد. در فعالیت‌های آموزشی، تهیه جزوه و تدریس در کلاس درس صورت می‌گیرد، اما فعالیت‌های پژوهشی شامل دو بخش عمده از جمله به روز رسانی اطلاعات عضو هیأت علمی است که باید به صورت مستمر انجام شود و علمش را در نقطه خط مقدم نگه دارد.

در بخش دوم هم استاد به هدایت یک گروه پژوهشی متشکل از دانشجویان دکتری و محققانی می‌پردازد که با او کار علمی می‌کنند. در ایران مقداری به بخش اول کمتر توجه می‌شود.

امکانات مالی برای شرکت در کنفرانس‌ها و فرصت‌های مطالعاتی، همچنین برای استفاده از آزمایشگاه‌ها و تجهیزات لازم است، اما به طور کافی در اختیارشان قرار نمی‌گیرد. در دوره دکتری مدت زمان فرصت‌های مطالعاتی 6 ماه است. دانشجوی دکتری پس از گذراندن دروس تئوری (18 واحد)، گذراندن آزمون جامع آموزشی و دفاع از پروپوزال رساله دکتری خود میتواند جهت گذراندن فرصت مطالعاتی اقدام نماید.

طبق تجربه دانشجویان دکتری از پایان ترم 4 تا پایان ترم 7 میتوانند از کشور خارج شوند. دانشجویانی که ترم 4 دکتری را گذرانده و از پروپوزال خود دفاع کرده اند چنانچه نیاز به دستگاه یا تجهیزات آزمایشگاهی داشته باشند که درکشورمان وجود ندارد و یا اینکه استفاده از آنها مستلزم هزینه های بالاست که استاد راهنما ساپورت نمیکند، و یا در حالت دوم نیازمند یادگیری و استفاده از نرم افزاری هستند که بسیار جدید و نو است و کسی در کشورمان روش کار با آن را نمیداند. در اینصورت شما نیاز دارید که برای فرصت مطالعاتی دوره دکتری اقدام نمایید. در مراحل نگارش پروپوزال حتما تعداد زیادی مقاله خوانده اید و متوجه شده اید که در حیطه کاری شما چه کسانی در دنیا متبحرتر هستند معمولا افرادی که بیشترین استناد را به آنها کرده اید گزینه های اول برای مکاتبه با آنها هستند.

شرايط استفاده از دوره هاي تحقيقاتي كوتاه مدت دانشجويان دكترا

1-  دارا بون حد نصاب نمره زبان مورد قبول دانشگاه محل تحصيل براساس آزمون هاي :

MCHE/TOFEL/TOLIMO/IELTS

2-  موافقتنامه استاد راهنما و دانشگاه داخلي در خصوص لزوم استفاده از دوره فوق.

3-  داشتن پذيرش تحصيلي يا دعوت نامه همكاري از دانشگاه ويا موسسه آموزش عالي ، پژوهشي مورد تاييد دانشگاه محل تحصيل

4-  تاييد استاد راهنماي داخل در خصوص همگني پذيرش ارائه  شده با موضوع پرپوزال تصويب شده.

  • sanaz ghodosi پاسخ داد 5 سال پیش
1 رای
در جواب: مدلهای CMIP5

سلام،

می‌تونید به مقاله زیر مراجعه کنید.

Abbasian, M., Moghim, S., & Abrishamchi, A. (2018). Performance of the general circulation models in simulating temperature and precipitation over Iran. Theoretical and Applied Climatology, 135(3-4), 1465–1483. doi:10.1007/s00704-018-2456-y

توی این مقاله عملکرد ۳۷ مدلی اقلیمی CMIP5 در شبیه‌سازی بارش و دما در دو مقیاس زمانی فصلی و سالانه روی ایران مورد ارزیابی قرار گرفته و برای این کار از هفت شاخص مختلف ارزیابی عملکرد که هر کدوم جنبه خاصی از توانایی مدل‌ها در شبیه‌سازی رو ارزیابی می‌کنن استفاده شده.

بر اساس نتایج این مقاله و اهداف تحقیق خودتون می‌تونید زیرمجموعه‌ای از مدل‌ها رو انتخاب کنید.

  • محمدصادق پاسخ داد 5 سال پیش
0 رای

با ساخت آلترناتیو دیمند و استفاده از منوی tools و گزینه demand control center

0 رای
در جواب: تغییر اقلیم
با سلام و عرض ادب..
جهت ریزمقیاس نمایی خروجی مدلهای اقلیمی جهانی، با توجه به هدف و نیاز تحقیق، روشهای مختلف ریزمقیاس نمایی آماری اعم از مدلهای استوکستیک و رگرسیونی مورد استفاده قرار میگیرد. از جمله روشهای ریزمقیاس نمایی آماری میتوان به مدلهای  LARS-WG و SDSM اشاره کرد که در بخش های مختلف کشورمان مورد استفاده قرار گرفته است.
موفق باشید
0 رای
با سلام و ادب
سیستم های زهکشی بر مبنای هیدرولیک مجاری روباز تحلیل می شوند. در این زمینه می توانید از نرم افزارهایی که تحلیل هیدرولیکی جریانهای آبراهه ای روباز را انجام می دهند استفاده فرمایید. پیشنهاد حقیر به حضرتعالی نرم افزار SewerGEMS می باشد. موفق باشید
0 رای

دانشگاه های : همدان. ارومیه.اهواز.پردیس کرج.پردیس ابوریحان. تربیت مدرس ..شهرکرد. تبریز.بیرجند مقطع دکترای مهندسی منابع آب رو دارند..برخی دانشگاه ها هم ممکنه ک سال در میون نسبت به پذیرش اقدام کنند..

  • atefe پاسخ داد 5 سال پیش
0 رای

سهمیه رتبه اولی ..فقط برای رتبه اول هر ورودی هستش … تو هر دانشگاهی ..و برا هر رشته ای و در هر سالی .. فقط یک نفر که بالاترین معدل رو داره ، اون دانشگاه به سازمان سنجش معرفی می کند برا گزینش.

  • atefe پاسخ داد 5 سال پیش
0 رای

با سلام و احترام. برای این منظور دستور pcode در نرم افزار متلب وجود داره که m فایل رو تبدیل به p فایل با محتوای private میکنه

0 رای

با سلام و ادب

شما میتوانید در هر دوره شبیه سازی در آینده ( که بصورت دوره های بیست ساله ارائه شده است)، از طریق گزینه Num.yr ، گپ های آماری را کامل کنید. مثلا برای تولید داده های آینده از ۲۰۱۱ تا ۲۰۴۵ با انتخاب دوره ۲۰۳۰-۲۰۱۱، Num.yr    را عدد ۳۵ قرار دهید.

موفق باشید

0 رای

اول Editor رو فعال کنید و گزینه start editing رو انتخاب بفرمایید و بعد نقطه اشتباه رو با ماوس انتخاب کنید و از صفحه کلید delete رو push کنید

0 رای

در عصر حاضر ما دو نوع مدل داده مکانی داریم که بهش اشاره کردید.
مدل داده وکتوری با Vector Data Model
مدل داده رستری یا Raster Data Model
مدل های داده دیگه ای هم در GIS وجود دارند که در حقیقت زیر مجموعه دو دسته بالا هستند و ذاتا چیزی غیر از یکی از این دو نوع مدل داده نیستند.

تفاوت این دو نوع مدل داده در نحوه ذخیره سازی اونها بر روی کامپیوتر هاست و این تفاوت باعث بوجود اومدن خصوصیات متفاوتی هم برای اون ها میشه.
به عنوان مثال :

فرض کنید قراره شما یک خط رو که یک داده مکانی هست در کامپیوتر ذخیره کنید. دو راه برای شما وجود داره.
راه اول این هست که دو نقطه دارای مختصات از اون خط رو داشته باشید و معادله خط رو برای اون خط تشکیل بدید و اون معادله رو در کامپیوتر ذخیره کنید. بنابر این هرجا که لازم شد در هنگام بازیابی اطلاعات، کامپیوتر از طریق معادله، اون خط رو برای شما ترسیم می کنه.
و اما راه دوم :
راه دوم برای ذخیره کردن یک خط که یک داده مکانیه اینه که آرایه ای دو بعدی (مثلا یک ماتریس یا شبکه) رو در حافظه کامپیوتر تشکیل بدیم و برای درایه هایی (سلول هایی) از اون ماتریس که خط ما از اون سلول ها عبور می کنه مقداری قراردادی رو ذخیره کنیم. مثلا سلول هایی که خط ما به نحوی با اونها برخورد دارند دارای مقدار 10 و سلول هایی که خط ما با اون ها برخورد ندارند دارای مقدار 5 باشه. و در هر زمان هم که نیاز شد کامپیوتر برای بازیابی اطلاعات ما کافیه که کل اون ماتریس رو برای ما Load کنه.

جالبه که بدونیم وکتور به معنی بردار هست و مدل داده وکتوری در حقیقت یعنی مدل داده ای که میشه برای هر نقطه از اون یک بردار مکان (برداری که ابتدای اون مرکز مختصات و انتهای اون نقطه مورد نظر است) مشخص کرد و این تنها در صورتی امکان پذیر هست که معادله خط یا معادله ترسیم برای اون داده موجود باشه !

تفاوت در نحوه ذخیره سازی و بازیابی این دو مدل داده مکانی باعث شده تا خصوصیات اونها هم متفاوت بشه. مثلا شما در نرم افزارهای وکتوری (Vector Base) مثل AutoCAD یا Max ترسیماتتون به نحوی هستند که با Zoom کردن و بزرگنمایی کیفیت تصویر شما تغییری نمی کنه چرا که کامپیوتر معادله ترسیم رو داره و دائما در حال Refresh کردن اون هست. اما در نرم افزارهای رستری (Raster Base) مثل Paint یا Photoshop اگر شما بزرگنمایی روی یک داده رو انجام بدید بدلیل اینکه سلول های ماتریس ذخیره کننده اطلاعات در حال بزرگ شدن هستند، از منظر ما کیفیت تصویر افت پیدا می کنه.

حالا آیا رسترها (Raster) بهتر هستند یا وکتورها (Vector) !؟ 
در جواب باید گفت هر کدام برای کاربرد خاصی مفید هستند و نمی تونند جای همدیگر رو پر کنند. بنابر این برای جواب به اینکه هر کدام از این ها در کدام قسمت از GIS در نرم افزار ArcGIS کاربرد دارند نمی توان جواب مشخصی داد. بستگی به کاربرد ما و پروژه ما داره. اما معمولا عوارض خطی (Polyline)، نقطه ای (Point) و چندضلعی (Polygon) رو در حالت وکتوری (Shapefile) و ارتفاعات و برخی موارد دیگر رو در حالت رستری بکار می برند معمولا .

  • mirlohi پاسخ داد 5 سال پیش
0 رای

گاهی اوقات این مشکل پیش میاد. می تونید بجای Stop کردن از طریق Licence Server Administrator از روش زیر عمل Stop کردن رو انجام بدید :

اول ویندوز را Restart کنید و قبل از هر کاری در منوی استارت عبارت Services رو تایپ کنید تا آیکنی طبق شکل ظاهر بشه و روی اون کلیک کنید تا پنجره ای به همین نام باز بشه.

بعد از باز شدن پنجره Services در لیست سمت راست ArcGIS Lisence Manager را پیدا کنید و بعد از راست کلیک کردن روی آن دکمه Stop را انتخاب کنید.

این کار دقیقا همانند این است که شما در Licence Server Administrator  روی Stop کلید کرده باشید.

0 رای

بستگی به فایل فرمت رستر داره. بعضی از مدل های رستری از Multi Layer یا چند لایه ای بودن پشتیبانی می کنند.

  • عاطفه خوش پاسخ داد 5 سال پیش
0 رای

با سلام و ادب

از طریق لینک زیر میتونید اقدام کنید:

اینجا کلیک کنید

0 رای

پاسخ: بله !
روی لایه اطلاعاتی کلیک راست کنید و گزینه Label رو فعال کنید.

  • آرمین پاسخ داد 5 سال پیش
0 رای

سلام خدمت شما دوست عزیز. نرم افزار GIS الفبای نرم افزاری در بسیاری از رشته ها است. اینکه شما علاقمندید بسیار خوب است. آموزش GIS باید همراه با تمرین و تکرار باشد. به این صورت نیست که فقط شما یک کتاب یا ویدیو یا دوره حضوری رو شرکت کنید و حرفه ای بشید. همزمان با مفاهیمی که یاد می گیرد باید تمرین های اون درس رو هم انجام بدید. آموزشی که ما تهیه کردیم از صفر (بدون هیچگونه پیشنیاز) تا پیشرفته رو در بر می گیره. و شامل چند سطح است. شما می تونید از دوره استادی GIS سطح یک اون شروع کنید. هر سوالی هم بود برای همیشه در خدمت شما هستیم.

0 رای

دقیقا ! اطلاعات پایه از ماست ، حتی پردازش و تحلیل اونها هم با خود ماست. توی ArcGIS فقط ابزار هایی برای تحلیل و دخیره سازی وجود داره.

0 رای

منم دقیقا از سر و کله زدن باهاشون بیزارم. اما فعلا همینطوریه و البته در حد بهبودیه. الان معمولا به شرکت یا فردی که قراره توی این حوزه فعالیت کنه، عملیات گرد آوری داده هاش هم داده میشه که شاید بیشترین وقت اون فرد یا شرکت صرف جمع آوری داده بشه و ثانیا از سوی کارفرماها نظارتی روی صحت کار نیست که این باعث میشه پیمانکار آزادی بیشتری توی درخواست هاش داشته باشه و البته کم کاری هم بکنه.

  • farhad پاسخ داد 5 سال پیش
نمایش 21 - 40 از 668 نتیجه

لطفا صبر کنید