(اگر حوصله خوندن متن نداری، قسمت پایین، موشن گرافیگ اش رو قرار دادیم تماشا کن و لذت ببر)
گرگان­رود یکی از مهم­ترین رودخانه­ های استان گلستان است، که از رشته ­کوه­های شرقی آلاداغ سرچشمه گرفته و با عبور از مسیر پر پیچ و خم 200 کیلومتری و گذر از شهرهای گنبد و آق قلا در نزدیکی بندر ترکمن به دریای خزر می ­ریزد. برای تامین آب مورد نیاز زمین­ های وسیع کشاورزی، آب شرب و کنترل سیلاب­ های سالانه گلستان، سه سد بوستان، گلستان و وشمگیر روی گرگان­رود احداث شده است. سازمان هواشناسی اخطاری ه­ای مبنی بر بارش باران و خطر جاری شدن سیل در چند استان به ویزه استان گلستان را برای روز های آتی صادر می ­کند. به نظر همه چیز غافلگیرکننده بود! بارندگی شدید و بی سابقه، اشباع شدن خاک و در نتیجه طغیان رودخانه ­ها. گرگانرود در کمتر از 2 روز سدهای بوستان و گلستان را پر کرد و دشت ها و مناطق مسکونی را یکی پس از دیگری در می نوردید. جریان خروجی از سد گلستان و رودخانه های متصل به حدی بود که آب خیلی زود به شهر گنبد برسد. و این شروع ماجرای سیل گلستان بود.

نرم افزار ENVI یک نرم افزار کاربردی است که به شما در استفاده از اطلاعات ماهواره ای و جغرافیایی کمک می کند. با استفاده از دوره آموزش ENVI مجموعه ما، بر این نرم افزار مسلط بشوید.

حتما بخوانید  پدافند غیر عامل در مهندسی آب

موشن گرافیک سیل گلستان زوایای دیده نشده این موضوع را بررسی کرده و به طرز هنرمندانه ای به تحلیل آن پرداخته است. این اثر توسط استودیو انیمیشن سازی نوشیکا تهیه شده است.

شما رو بیشتر از این معطل نمیکنیم و به تماشای این کلیپ زیبا دعوت می کنیم. لطفا در بازنشر این کلیپ رعایت حقوق کپی رایت و لوگو مجموعه را در نظر داشته باشید. با تشکر از شما مخاطب فرهیخته.




بخش اول



بخش دوم

فاطمه قربانی
نظر خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
دیدگاه های کاربران
محمد طاهری
00:39 - 1399/05/10
پاسخ دهید

عالی

    محسن محمدرضاپورطبری
    23:33 - 1399/05/10
    پاسخ دهید

    ممنونیم از شما

لطفا صبر کنید