? برگی از یادداشت های خودم
✅✅ من برای حفظ منابع آبی کشورم چه کرده ام؟

▶️ بسیار گفته ایم و شنیده ایم که وضعیت منابع آب کشور بحرانی شده است. از سخنران گرفته تا پژوهشگر، از استاد دانشگاه تا دانشجو و … از بحران آب کشور حرف زده اند و نوشتند.
اینکه چقدر مثمر ثمر بوده است برعهده مخاطبین است. حرفی که باعث شد امروز خدمت شما به نگارش درآورم و بین مهندسین و اساتید و صنعتگران این عرصه مطرح کنم، سخن امروز و دیروز نیست. سخنی است کهنه و قدیمی و رنگ و رو رفته.

▶️ اینکه انتقاد سازنده و مفید در تمام بخش های مدیریت منابع آب کشور داشته باشیم، امری پسندیده می باشد، اما اینکه خودمان کنار گود بنشینیم و فقط عوامل بحران و چالش را برشماریم و کاری نکنیم و از خود قدمی برنداریم، امری نکوهیده است.

▶️ نگویید که این مملکت برای من چه کاری کرده، بلکه همواره این سؤال را از خود بپرسید که شما برای این مملکت چه کرده اید. اگر کار خاصی انجام نداده اید، حق طلبکار بودن از مملکت خود را ندارید.
اگر دانشجو به وظایف اصلی خود که کسب دانش (به معنای واقعی نه آن چیزی که امروزه در اکثر دانشجویان می بینیم) بود عمل نکرد، استاد، دلسوزی لازم برای آموزش به دانشجویان خود را نادیده گرفت، اگر تمام تلاش ما در جهت سازندگی معطوف نشد، آن موقع حق اعتراض و انتقاد نداریم.

حتما بخوانید  ابعاد و عمق بحران آب را نمی‌دانیم

▶️ باور کنیم که مسولین امروز سیاست گذاری و تصمیم گیری در عرصه مدیریت منابع آب کشور، روزی در همین دانشگاه ها تحصیل کردند و در همین مکان ها فارغ التحصیل شدند. تک تک ما در مورد وضعیت فعلی که سبب این بحران شده است، مسول هستیم و روزی باید پاسخگو باشیم.
▶️ کارمندانی (همه کارمندان منظورمان نیست) که صبح ها از ساعت 9 تا حدوداً 10 صبح در “فیسبوک” گشت می زنن،‌ در “دیوار ” به دنبال اجناس دسته دوم هستن، در “باما ” می گردن ببینن یک ماشین خوب می تونن گیر بیارن، در “آپارات “صحنه‌های برنامه ی نود هفته ی گذشته رو می بینن و گاهی اوقات هم می رن “دیجی کالا ” ببینن چی رو پیشنهاد شگفت انگیز کرده!❗️هیچ وقت نمی توانند غصه آب کشور را داشته باشند.

▶️ دانشجویی که در دانشگاه یاد گرفته بود که باید تمیز کار کند و پروژه تحویل دهد(در برخی از دانشگاه ها اینگونه سخت گیری ها می شود)، کامنت گذاری کند، نکات فنی را رعایت کند و … اما وقتی در یک شرکت خصوصی استخدام شد، در عمل می‌دید که هیچ کدام از همکارانش اینجور چیزها را رعایت نمی‌کنند و وقتی که می دید مدیر فنی دورو هم برایش کیفیت کار مهم نیست، او هم به مرور زمان هم رنگ جماعت شد تا جایی که گاهی اوقات پروژه های انجام داده اش را خودش هم نمی‌توانست ویرایش کند!❗️
✅ این می شود که وضعیت منابع آب کشور اینگونه میشود که دیگر فریاد زدن اثرگزار نیست. بلکه عمل کردن و وظیفه شناسی درمان این درد خواهد بود. بدترین زمان، وقتی است که دلسوزان جامعه و دلسوزان تصمیم گیری منابع آب کشور ناامید شوند که دیگر راه چاره نیست.
اما هنوزم که هنوزه، میشود کاری کرد، به شرطی که اراده و تلاش خود را صرف مسایل حاشیه ای موجود نکنیم و کاری کنیم حتی کوچک اما تاثیرگذار.

حتما بخوانید  چگونگی آزمایشات کیفی آب

?سعدیا گرچه سخندان و مصالح گویی
                                               به عمل کاربرآید به سخندانی نیست

محسن محمدرضاپورطبری
شما باید همان تغییری باشید که می‌خواهید در دنیا شاهدش باشید. شاد باشید.
نظر خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
دیدگاه های کاربران
شاگرد شما
09:33 - 1394/11/16
پاسخ دهید

با سلام آقای مهندس

ممنون بابت نوشته هاتون
من شاگرد آقای مهندس هستم. ایشون درس مدیریت منابع آب توی دانشگاه درس میدن
میخواستم بگم واقعا دلسوز هستند
انشالله که این تلاش و سعی شما همیشه ادامه داشته باشه
    محسن محمدرضاپورطبری
    09:33 - 1394/11/16
    پاسخ دهید

    خواهش میکنم

    موفق باشید

لطفا صبر کنید