رشته جدید «علوم و مهندسی آب» از سال تحصیلی پیش رو، جایگزین رشته مهندسی کشاورزی آب در دانشگاه ها شده و اولین دوره پذیرش دانشجو را از مهرماه ۹3 از طریق کنکور سراسری در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی خواهد داشت.

سرپرست کمیته علوم و مهندسی آب شورای برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم با اعلام این مطلب به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: جایگزینی رشته علوم و مهندسی آب با مهندسی کشاورزی آب، فقط یک تغییر عنوان نیست بلکه برنامه درسی این رشته به طور کامل مورد بازنگری اساسی قرار گرفته و در بهمن ماه ۱۳۹۱ به تصویب شورای برنامه ریزی آموزش عالی رسیده است.

«سیدعلی ایوب زاده» درباره تغییرات صورت گرفته در برنامه درسی این رشته دانشگاهی توضیح داد: در برنامه درسی رشته علوم و مهندسی آب، ۱۳ خوشه تخصصی تعریف شده و در هر خوشه بین ۲۲ تا ۲۴ واحد درسی پیش بینی شده است که دانشجو می تواند به صورت کاملا اختیاری و بنا به علاقه خود و شرایط دانشگاهی که در آن تحصیل می کند یکی از این خوشه ها اتنخاب کند.

وی افزود: این خوشه ها شامل خوشه آبیاری و زهشکی، سازه های آبی، مدیریت منابع آب، هواشناسی کشاورزی، آب و فناوری اطلاعات، آب و مهندسی محیط زیست، آب و کشاورزی، آب و توسعه، آب و اقتصاد، آب و حکمرانی، آب و حقوق، آب و مهندسی سیستم و همچنین مهندسی آثار و سازه های تاریخی آبی هستند.

ایوب زاده تاکید کرد: فعلا این ۱۳ خوشه برای رشته علوم و مهندسی آب به تصویب نهایی رسیده و امکان افزایش خوشه های تخصصی دیگر در آینده نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: دانشجویانی که در مقطع کارشناسی رشته علوم و مهندسی آب پذیرفته شوند باید در دوره چهارساله تحصیل خود مجموعا ۱۴۰ واحد درسی را بگذارنند که ۲۲ واحد آن عمومی، ۲۴ واحد درس های علوم پایه، ۵۹ واحد درسی تخصصی رشته است و می توانند حداقل ۱۵ واحد و حداکثر ۲۴ واحد درسی از خوشه انتخابی و همچنین بین پنج تا ۱۴ واحد درس های انتخابی رشته را در کنار شش واحد کارورزی بگذرانند.

حتما بخوانید  بررسی مجلات علمی مرتبط با مهندسی آب

به گفته ایوب زاده، مدرک فارغ التحصیلان کارشناسی رشته علوم و مهندسی آب با همین عنوان و بدون ذکر گرایش و خوشه صادر می شود اما در ریزنمرات و کارنامه آنان، واحدهای درسی و خوشه های انتخابی آنها مشخص خواهد بود.

وی توضیح داد: این رشته دانشگاهی دو نوع فارغ التحصیل دارد که گروه اول شامل دانش آموختگانی است که علاوه بر دانش پایه آب در یکی از زمینه های تخصصی مرتبط با آب مانند آب شهری، آب کشاورزی، سازه های آبی، مهندسی زهکشی و زمینه های مشابه در حد مقطع کارشناسی مسلط هستند و در گروه دوم، فارغ التحصیلانی جای می گیرند که دانش پایه را در زمینه آب دارند و علاوه بر آن در یک رشته از دیگر گروه فنی و مهندسی و حتی علوم انسانی، دارای اطلاعات پایه خواهد بود و طبیعتا انتظاراتی که از هرکدام از این گروه ها می رود یکسان نیست.

خوشه­‌هایی رشته علوم و مهندسی آب به ‌شرح زیر می­‌باشد:

*1) خوشه آبیاری و زهکشی*
*2) خوشه سازه‌­های آبی*
*3) خوشه منابع آب*
*4) خوشه هواشناسی کشاورزی*
*5) خوشه آب و فناوری اطلاعات *(مشترک با رشته کارشناسی فناوری اطلاعات
از گروه فنی و مهندسی)
*6) خوشه آب و مهندسی سیستم *(مشترک با رشته مهندسی صنایع از گروه فنی و
مهندسی)
*7) خوشه آب و محیط­ زیست *(مشترک با رشته محیط­ زیست از گروه منابع
طبیعی و مهندسی عمران از گروه فنی و مهندسی)
*8) خوشه آب و کشاورزی *(مشترک با ترکیبی از رشته­‌های مختلف از گروه
کشاورزی)
*9) خوشه آب و توسعه *(مشترک با رشته جغرافیا از گروه علوم انسانی)
*10) خوشه آب و اقتصاد *(مشترک با رشته اقتصاد از گروه علوم انسانی)
*11) خوشه آب و حکمرانی *(مشترک با رشته علوم اجتماعی از گروه علوم انسانی)

*12) خوشه آب و حقوق *(مشترک با رشته حقوق از گروه علوم انسانی)

*13) خوشه مهندسی آثار و سازه­‌های تاریخی آب *(پیشنهاد شده از سوی موسسه
گنجینه ملی آب ایران)، همچنین مشترک با رشته­‌های کارشناسی مهندسی معماری،
کارشناسی مرمت بناهای تاریخی، و کارشناسی مرمت و احیای بناهای تاریخی از گروه
هنر، و رشته کارشناسی باستان‌شناسی از گروه علوم انسانی

بازار کار در رشته مهندسی آب

رشته مهندسی آب با سایر رشته های دیگر ارتباط دارد. به خاطر همین ارتباط با سایر رشته ها است که قادر خواهید بود از طریق این رشته، مشاغل مختلفی را انتخاب کنید:

  •  وزرات نیرو ( شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی)
  • وزرات جهاد کشاورزی
  • مشاور شرکت های خصوصی
  • شیلات
حتما بخوانید  حرف های کمتر گفته شده ...

همان طور که متوجه شده اید، می توانید در دو دسته از مشاغل کار کنید. شما اگر به خوبی بر درس های دانشگاهی مسلط بشوید، می توانید در بخش های مرتبط با آب فعالیت داشته باشید. برای مثال  در کشاورزی، سازه های آبی، زهکشی، آبیاری و تمامی فعالیت های مرتبط با آب فعالیت کنید.

توضیحات بالا برای دسته اول بود که تنها بر دانش پایه مسلط هستند. توصیه ما این است که خودتان را محدود به دانش پایه نکنید. به سراغ مهارت های مرتبط با رشته مهندسی آب بروید. این گونه می توانید در دسته دوم قرار بگیرید. اگر در دسته اول قرار بگیرید، احتمالا در وزارت خانه های نیرو و جهاد کشاورزی  شاغل بشوید. اما اگر نمی خواهید محدود به این وزارت خانه ها باشید و در شرکت ها و بخش های خصوصی فعالیت کنید، حتما باید جزئی از دسته دوم باشید. یعنی  علاوه بر دانش پایه، به مهارت های مختلفی نیز تسلط پیدا کنید. البته امروزه برای استخدام در این وزرات خانه ها نیز داشتن مهارت یک امتیاز بسیار مثبت است.

با داشتن مهارت، شما می توانید در پروژه های مختلفی مانند پروژه های انتقال آب، منابع آب، سد سازی، آبیاری، زهکشی، کشاورزی، پمپاژهای آب و… به عنوان مشاور فعالیت کنید. برای کسب مهارت های مختلف باید دوره های زیادی را آموزش ببینید. ما در سایت انجمن تخصصی مهندسی علوم آب سعی کرده ایم تا تمامی آموزش های این مهارت های لازم را برای شما فراهم کنیم. نرم افزارهای تخصصی مانند ArcGIS، WaterGEMS و… تنها بخشی از این نرم افزارها هستند . شما با مراجعه به بخش دوره های آموزشی می توانید با سایر این نرم افزارهای کاربردی و مرتبط با رشته مهندسی آب آشنا بشوید.

حتما بخوانید  برخی از منابع ارشد درس مدیریت منابع آب

یادگیری این برنامه ها، شما را از یک دانشجو یا مهندس علوم آب ساده، تبدیل به یک متخصص در این رشته می کند. با استفاده از این نرم افزارها اطلاعات مختلف و مرتبط با پروژه های خود کسب  می کنید و بر اساس همین اطلاعات تصمیم گیری خواهید کرد. همچنین این نرم افزارها معمولا برای شبیه سازی و مدل سازی به کار می روند. با استفاده از این شبیه سازی ها می توانید بهتر از قبل در پروژه های مختلفی تصمیم گیری کنید و جلوی اشتباهات احتمالی را بگیرید.

پس همان طور که متوجه شده اید اگر در رشته مهندسی آب به فکر اشتغال هستید، یادگیری مهارت های تخصصی و مرتبط با این رشته ضروری است. هر چه مهارت بیشتری داشته باشید، می توانید نسبت به سایر رقبای خود بهتر عمل کنید. این گونه موقعیت های شغلی بهتری نصیب شما خواهد شد.

دسته اول که کار کردن به عنوان یک کارمند دولتی و دسته دوم کار کردن در شرکت های خصوصی به عنوان مشاور در پروژه های مختلف  است. دسته سومی هم وجود دارد و برای این که بدانید منظور از دسته سوم چیست و چگونه می توانید در این دسته قرار بگیرید، می توانید در دوره مهندسین آب ثروتمند شرکت کنید و از مزایای این دوره استفاده کنید.

دریافت برنامه و بودجه بندی دروس کارشناسی علوم و مهندسی آب (جدید)

حجم: 125 کیلوبایت

محسن محمدرضاپورطبری
شما باید همان تغییری باشید که می‌خواهید در دنیا شاهدش باشید. شاد باشید.
نظر خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
دیدگاه های کاربران
آرش
16:10 - 1400/12/06
پاسخ دهید

اگر از لیست رشته تطبیقی از سایت. وزرات علوم. دیدن فرمایید متوجه می‌شوید آب وخاک. جز زیر گروه علوم و مهندسی آب می باشد . با تماس بنده. با سازمان سنجش داشتم فرمودند از سازمان اداری استخدامی. پیگیری. کنم. مجدد با سازمان مربوطه تماس حاصل شد که فرمودند تعیین رشته مربوط به وزارت علوم می باشد. و در لیست تطبیقی. خود. وزارت علوم رشته مهندسی آب وخاک جز. زیر گروه علوم و مهندسی. آب جز رشته کشاورزی محسوب می گردد .

اسما سهرابی
17:17 - 1400/06/03
پاسخ دهید

سلام
من فارغ التحصیل مهندسی آب گرایش زهکشی از دانشگاه فردوسی مشهد هستم و جویای کار
میشه راهنماییم کنید که از چه طریقی میتونم کار مرتبط با رشته م پیدا کنم؟
بیش از یک ماهه که دارم دنبال کار میگردم اما هنوز نتونستم حتی یک پیشنهاد کاری هم پیدا کنم

    محمد
    12:14 - 1401/12/24
    پاسخ دهید

    سلام من محمد هستم شما اداره منابع اب و یا همان اب منطقه ایی میتونید در خواست کار بدید

قاسمی
13:54 - 1399/08/14
پاسخ دهید

سلام خسته نباشید من مهندسی آب دانشگاه تهران که دانشکده اش پاکدشت قبول شدم اهل تهرانم هستم این رشته خوبه یا دانشگاهیی که قبول شدم واقعا دوبه شکم میشه راهنمایی کنید

Elnaz
20:49 - 1399/08/11
پاسخ دهید

سلام وقتتون بخیر
من امسال کنکور دادم مهندسی اب دانشگاه باهنر کرمان شبانه مجاز شدم این رشته برای یه دختر خوبه یانه ارزش خواندن داره ؟؟
براساس سوابق تحصیلی مهندسی شیمی دانشگاه پیام نور اوردم
بنظرتون کدوم یکی رو برم بهتره اگر راهنماییم کنین ممنون میشم

Elnaz
20:46 - 1399/08/11
پاسخ دهید

سلام وقتتون‌بخیر
من امسال کنکور دادم مهندسی اب قبول شدم دانشگاه باهنر کرمان روزانه ایا برای دختر این رشته مناسبه؟ ارزش خوندن داره یانه؟
براساس سوابق تحصیلی مهندسی شیمی دانشگاه پیام نور مجاز شدم
بنظر شما کدوم یکی رو برم بهتره اگر راهنماییم کنین ممنون میشم

    قاسمی
    13:53 - 1399/08/14
    پاسخ دهید

    سلام خسته نباشید من مهندسی آب دانشگاه تهران که دانشکده اش پاکدشت قبول شدم اهل تهرانم هستم این رشته خوبه یا دانشگاهیی که قبول شدم واقعا دوبه شکم میشه راهنمایی کنید

بهار
10:21 - 1399/07/14
پاسخ دهید

البته روزانه دانشگاه شیراز مدنظر بنده هست. متشکرم

بهار
09:05 - 1399/07/14
پاسخ دهید

با سلام
رتبه کارشناسی ارشد من در گرایش سازه های آبی مهندسی کشاورزی 26 شده است، آیا با این رتبه دانشگاه شیراز قبول می شوم؟ خواهشمند است حتما جواب بدهید...
ممنونم

حیدری
15:50 - 1399/06/22
پاسخ دهید

سلام من هم همین مشکل را دارم
چنیدن آزمون استخدامی رد شد نفهمیدیم مهندس آب و خاک همان کشاورزی آب هست یا نیست
تو رو به خدا توضیح دهید

    آرش
    17:52 - 1400/11/30
    پاسخ دهید

    اگر از لیست رشته تطبیقی از سایت. وزرات علوم. دیدن فرمایید متوجه می‌شوید آب وخاک. جز زیر گروه علوم و مهندسی آب می باشد . با تماس بنده. با سازمان سنجش داشتم فرمودند از سازمان اداری استخدامی. پیگیری. کنم. مجدد با سازمان مربوطه تماس حاصل شد که فرمودند تعیین رشته مربوط به وزارت علوم می باشد. و در لیست تطبیقی. خود. وزارت علوم رشته مهندسی آب وخاک جز. زیر گروه علوم و مهندسی. آب جز رشته کشاورزی محسوب می گردد .

رضا
03:07 - 1399/03/25
پاسخ دهید

سلام وقت بخیر من برای شرکت اب و فاضلاب کار میکنم چه رشته ای بخونم ک مدرکش برا کارم بهتر باشه

    آرش ازکیا
    06:39 - 1399/03/25
    پاسخ دهید

    با سلام
    به نظر بنده مدیریت منابع آب از گرایش های عمران آب انتخاب مناسبی است

مونا علیزاده
16:01 - 1399/03/20
پاسخ دهید

سلام من لیسانس مهندسی اب دارم از شاخه کشاورزی مدرک این رشته رو میشه داخل چه شرکت هایی گذاشت ویه سوال دیگه این که کجا میتونیم بری کار بریم

    محسن محمدرضاپورطبری
    17:00 - 1399/03/20
    پاسخ دهید

    با سلام و ادب
    به شرکت های مهندس مشاور و جهاد کشاورزی و آب منطقه ای و شرکت مدیریت منابع آب سر بزنید.
    موفق باشید

    حیدری
    16:46 - 1399/06/22
    پاسخ دهید

    سلام
    ببخشید تطبق بازنگری که شده گفتن علوم و مهندسی آب جایگزین مهندسی کشاورزی - آب شده (آیا مهندسی آب وخاک) هم هست

      محسن محمدرضاپورطبری
      22:45 - 1399/06/23
      پاسخ دهید

      مهندسی آب و خاک با مهندسی کشاورزی آب کاملا متفاوت است

    Amin
    23:17 - 1399/08/12
    پاسخ دهید

    باسلام و خسته نباشید
    مهندسی آب چه ربطی به مهندسی عمران آب داره

      محسن محمدرضاپورطبری
      10:41 - 1399/08/13
      پاسخ دهید

      مهندسی آب یکی از گرایش های عمران می باشد

بابک
13:21 - 1398/07/09
پاسخ دهید

سلام
دوستان لطفا راهنمایی کنید -کارشناسی رشته کشاورزی گرایش مهندسی آب وخاک میتونه تو آزمون استخدامی هفت شرکت کنه ؟؟؟؟؟
یا همون رشته مهندسی کشاورزی گرایش آب هستش

S
17:40 - 1398/07/04
پاسخ دهید

باسلام.من لیسانسم مهدسی کشاورزی گرایش آب و خاک هست و رشتم دیگه نیست.برای این استخدامی جدید نوشته مهندسی کشاورزی گرایش آب رو میخوان.من میتونم شرکت کنم؟

    محسن محمدرضاپورطبری
    17:42 - 1398/07/04
    پاسخ دهید

    با سلام و ادب
    اگر دقیقا رشته شما در دفترچه نوشته شده است باید شرکت کنید

b1992
14:25 - 1398/07/03
پاسخ دهید

سلام. من ارشد مهندسی کشاورزی، مهندسی منابع آب هستم، در هفتمین ازمون استخدامی 98، کد رشته تحصیلی متفاوتی با کد رشته علوم مهندسی آب گرایش منابع آب دارد و همچنین فرصت شغلی متفاوتی، در صورتی که زمانی که من ارشد میخوندم اسم رشته مون به علوم مهندسی آب تغییر پیدا کرد ولی در زمان فارغ التحصیلی متاسفانه اعمال نشد.. حالا من چی کار کنم؟

    عرفان نوظهور
    14:30 - 1398/07/03
    پاسخ دهید

    با سلام و ادب
    حتما باید رشته ای که فارغ التحصیل شدید همان رشته ای باشید که در دفترچه استخدامی اشاره شده است.

کیانا
21:59 - 1398/06/26
پاسخ دهید

سلام .
یعنی واسه مهندسی اب و خاک هیچ امیدی به کار و شرکت توی ازمون های استخدامی نیست ؟؟

    آرش ازکیا
    11:31 - 1398/06/27
    پاسخ دهید

    با سلام و ادب
    بر خلاف فرموده حضرتعالی در رشته مهندسی علوم آب و گرایش های پیرو کارهای لازم الاجرا و انجام نشده به حدی زیاد است که متخصصین امر تا چندین و چند سال اینده نیز از کار فراغت حاصل نخواهند کرد. نکتهء حائز اهمیت آنست که الزاما هر دانش آموختهء دانشگاه، متخصص نیست و چنانچه عزیزان نسبت به امر آموزش و تقویت مهارتهای طراحی و نرم افزاری خود اغماض نورزند در کشوری که مهم ترین چالش در آن بحران آب است (درست یا غلط) قطعا بیکار نخواهند ماند

    « گاه شیرجه های نرفته شکستگی و جراحات عمیق تری به بار می آورند» ـ آلبر کامو؛ سقوط

علیرضا
15:24 - 1398/06/24
پاسخ دهید

سلام من میخاستم درمورد این رشته بیشتر بدونم و بازار کاری ایندش و درامد شغلی

    عرفان نوظهور
    16:34 - 1398/06/24
    پاسخ دهید

    با سلام و ادب
    در لینک زیر قبلاً پاسخ داده شده است
    اینجا کلیک کنید

hanieh
18:07 - 1398/06/21
پاسخ دهید

خسته نباشید میشه بفرمایید برای کارشناسی چه محدوده ی رتبه ای رو می پذیرن برای این رشته توی دانشگاه سراسری ؟

    محسن محمدرضاپورطبری
    18:13 - 1398/06/21
    پاسخ دهید

    با سلام و ادب.
    بته به دانشگاه متفاوت است. عمدتا رتبه های بالا (مثل 10 هزار و ... ) پذیرفته می شود

      hanieh
      18:19 - 1398/06/21
      پاسخ دهید

      خیلی لطف کردین ممنونم

        محسن محمدرضاپورطبری
        18:36 - 1398/06/21
        پاسخ دهید

        خواهش میکنم

عادل
13:39 - 1398/05/20
پاسخ دهید

سلام
من دانشجوی ارشدم گرایش ابیاری هستم و یک مقاله در نشریه اب و خاک دانشگاه تهران دارم . احتمال قبولی در دکتری دانشگاه های شهرستان چقدر است
خواهشا جواب بدین

    محسن محمدرضاپورطبری
    14:10 - 1398/05/20
    پاسخ دهید

    با سلام و ادب
    ممنون از ارتباط شما
    قطعا تعدد مقالات در اولویت بندی دانشگاه ها تاثیر دارد و یک مقاله کفاف نمی دهد

کیوان
05:49 - 1398/04/09
پاسخ دهید

من که نفهمیدم اون بالا حتی با خط قرمز نوشتید این فقط تغییر عنوان نیست
بعد می گویید هر دو رشته یکی هستند فقط اسمشان فرق داره؟!

    عرفان نوظهور
    12:40 - 1398/04/09
    پاسخ دهید

    با سلام و ادب
    این بخشنامه ای است که وزارت علوم صادر شده است. اینکه عملی نشده است مقصر ما نیستیم.
    رشته مهندسی آب زیر مجموعه رشته کشاورزی است و فقط از لحاظ اسمی تغییر پیدا کرده است

کیوان
19:27 - 1398/04/06
پاسخ دهید

سلام
به نظر شما رشته مهندسی کشاورزی گرایش سازه های آبی چه تفاوتی با علوم و مهندسی آب گرایش سازه های آبی دارد ؟

    محسن محمدرضاپورطبری
    01:27 - 1398/04/07
    پاسخ دهید

    با سلام و ادب
    هر دو یکی است

      کیوان
      06:12 - 1398/04/07
      پاسخ دهید

      سلام
      پس چرا وزارت علوم گفته این فقط یک تغییر اسم نبست و در دروس رشته بازنگری شده طبق مصوبه اسفند 1394؟
      مگه میشه دو رشته در بعضی از واحدها اختلاف داشته باشن اما یکی باشند؟
      رشته سازها طبق مصوبه سال 1381 تاسیس شده و بعد رشته علوم و مهندسی گرایش سازه ها و طبق مصوبه اسفند سال 1394 جای گزین آن شده است

        عرفان نوظهور
        10:54 - 1398/04/07
        پاسخ دهید

        این رشته در دانشکده کشاورزی ارائه می شود و کاملا یکی است. انچه در مصوبات و بخشنامه های کاغذی یافت می شود فقط و فقط بروکراسی اداری است.

          کیوان
          17:26 - 1398/04/07
          پاسخ دهید

          ببخشید باز مزاحم می شوم
          در واحد های ارشد این دو رشته تفاوت دارند الان نگاه کردم به مصوبه سال 1381برای رشته سازه ها و مصوبه سال 1394 برای رشته علوم مهندسی آب
          سوال دیگه این است که چرا برخی دستگاههای از عنوان قدیمی برای استخدام استفاده می کنن ولی وزارت نیرو همیشه عنوان جدید می زنه؟
          مثلا در استخدام اجرای ششم که توسط جهاد دانشگاههای برگزار شدمنابع طبیعی و شیلات زده بودن رشته های سازه های آبی و مهندسی کشاورزی گرایش آبخیز داری
          اما شرکت مادر تخصصی آب و فاضلاب زده علوم و مهندسی آب ؟!!!!؟؟؟

          عرفان نوظهور
          17:28 - 1398/04/07
          پاسخ دهید

          همانطور که خدمت شما عرض کردم توی ایران این رشته در دانشکده کشاورزی تدریس می شود و زیرشاخه کشاورزی است. این از عدم هماهنگی دستگاه های دولتی است که این اتفاقات رخ می دهد

سازه هیدرولیکی
02:01 - 1398/03/16
پاسخ دهید

باسلام
من لیسانس عمران خوندم و الان برای ارشد میخواهم اقدام کنم. اما سوالی دارم. قصد دارم وارد گرایش سازه های هیدرولیکی از گرایش های ارشد عمران بشوم اما از آنجا که رشته مهندسی آب کشاورزی هم مشابه این گرایش در ارشد دارد و چه بسا گرایش ارشد مکانیک سیالات هم تاحدودی در زمینه طراحی سیستم های آب میتواند ورود کند، بازار کار برای دانشجویان سازه های هیدرولیکی را چگونه ارزیابی میکنید؟

    آرش ازکیا
    03:25 - 1398/03/16
    پاسخ دهید

    با سلام
    دوست عزیز جواب به این سوال تا حدود خیلی زیادی به روحیه شما مربوط می شه. اگه این روحیه و علاقمندی رو دارید که بخواین در آینده برای خودتون کار کنید قطعا پیشنهاد من مهندسی آب هست ولی اگه زندگی کارمندی رو ترجیح می دید یا می خواین توی شرکت های مشاور کار کنید بدون شک عمران انتخاب بهتری می تونه باشه. توی همین سایت مقاله مهندس طبری با عنوان «از یاد رفته» رو بخونید تا متوجه منظور من بشید.

سعید
18:40 - 1398/03/14
پاسخ دهید

سلام
رشته ی علوم و مهندسی آب گرایش سازه های آبی معادل چه رشته ای از چه دپارتمانی در خارج از کشور هست؟

    فاطمه قربانی
    22:08 - 1398/03/14
    پاسخ دهید

    با سلام و ادب
    جزو رشته عمران گرایش سازه های هیدرولیکی می باشد

فرزام
02:21 - 1397/11/30
پاسخ دهید

فارغ التحصيل سال 91 هستم

فرزام
18:54 - 1397/11/29
پاسخ دهید

با سلام وخسته نباشید خدمت شما فارغ التحصیل رشتهمهندسی کشاورزی گرایش آب و خاک هستم بعد ازمون استخدامی اعلام نیاز جهت کارشناس ابخیزداری کرده بعد رشته ههای مورد نیاز مهندسی عمران گرایش نقشه برداری - مهندسی کشاورزی گرایش آب - مهندسی منابع طبیعی گرایش مرتع داری میباشند منابع ازمون تخصصی همشون گذروندم میخواستم بدونم ایا میتونم من هم در این رشته ثبت نام کنم ؟؟؟؟؟؟؟ ممنون

مریم
18:50 - 1397/11/04
پاسخ دهید

باسلام
بچه های فارغ التحصیل رشته سازه 96در مدرک ارشدشون نوشته کشاورزی-سازه های ابی ولی این رشته در سال 95در دفترچه نوشته شده علوم و مهندسی اب سازه.
در ازمون استخدامی 2بخش وجود دارد:
1:رشته سازه های ابی که برای اداره منابع طبیعی است
2:رشته علوم و مهندسی اب گرایش سازه های ابی که برای اب و فاضلاب و...هستش
وتمام دروس اختصاصی علوم و مهندسی اب سازه رو ما در ارشد خوندیم حالا با این تفاسیر میتوانیم رشته دوم (علوم و مهندسی اب سازه) را در ازمون استخدامی شرکت کنیم؟

    عرفان نوظهور
    21:09 - 1397/11/04
    پاسخ دهید

    با سلام و ادب
    بله. شما می تونید شرکت کنید

      مریم
      21:47 - 1397/11/04
      پاسخ دهید

      مچکرم از پاسخگوییتون.فقط چرا در این ازمون زمان ثبت نام یه جا زدن سازه اب یه جا زدن علوم و مهندسی سازه اب؟دلیل خاصی داره؟برای اینه که خیلی از بچه های ارشدی که سال 96به قبل فارغ التحصیل شدن این سوالشون بود که چون کشاورزی-سازه های اب بودن دیگه نتونن تو علوم ومهندسی اب سازه شرکت کنند

        عرفان نوظهور
        22:19 - 1397/11/04
        پاسخ دهید

        از دلیلشون اطلاعی نداریم

    امیر
    02:50 - 1398/05/07
    پاسخ دهید

    با سلام حتما دفترچه سال 95 را با خود ببرید دانشگاه تا مهندسی اب-سازه های ابی را قید کنند --در ضمن سازه های ابی 90 درصد عمران -سازه های هیدرولیکی هست و در مقطع دکترا 100 درصد و حتی در مقطع دکتری گروه سازه های ابی دروس بسیار عالی و کاربردی و محاسباتی می خونن ولی در مقطع دکتر عمران-مدیریت منابع اب فقط دروس زیست محیطی و مدیریتی می خونن در ضمن دکتری عمران - سازه های هیدرولیکی تا سال 94 در دانشگاه ازاد نبود فقط عمران-اب بود ولی 94 به بعد در کل ازاد کشور دانشگاه ازاد استهبان شیراز مقطع دکتری عمران-اب و سازه های هیدرولیکی را اورد و باز چون در کل کشور یه واحد دانشگاهی فقط دارش و 5 نفر هم پذیرش میده پس رقابت براش سخته

    Mahsa
    12:16 - 1399/06/14
    پاسخ دهید

    سلام خسته نباشید ببخشید ب نظرتون با رتبه 11 ارشد آب گرایش سازه دانشگاه تهران قبول میشم؟

محسن
21:27 - 1397/11/03
پاسخ دهید

سلام من رشته کشاورزی آب هستم می‌خوام بدونم تو آزمون استخدامی میتونم عنوان رشته علوم و مهندسی آب شرکت کنم؟

    عرفان نوظهور
    09:19 - 1397/11/04
    پاسخ دهید

    با سلام و ادب
    بله

فاطمه
14:31 - 1397/11/01
پاسخ دهید

سلام من مهندس کشاورز زیرشاخه مهندسی اب وخاکم میخوام ازمون استخدامی شرکت کنم توازمون نوشته مهندسی کشاورزی مهندسی اب منظورش رشته منه یا چیز ذیگ من سال94فارغ التحصبل شدم

    عرفان نوظهور
    14:32 - 1397/11/01
    پاسخ دهید

    با سلام و ادب
    منظورش رشته شماست نیست
    مهندسی آب رشته کشاورزی

      حیدری
      15:38 - 1399/06/22
      پاسخ دهید

      سلام من هم همین مشکل را دارم
      چنیدن آزمون استخدامی رد شد نفهمیدیم مهندس آب و خاک همان کشاورزی آب هست یا نیست
      تو رو به خدا توضیح دهید

        محسن محمدرضاپورطبری
        22:45 - 1399/06/23
        پاسخ دهید

        مهندسی آب و خاک با مهندسی کشاورزی آب کاملا متفاوت است

ف. امیدی
07:36 - 1397/10/19
پاسخ دهید

سلام و روز بخیر .. من فارغ التحصیل کارشناسی ارشد سازه های آبی در سال ۹۲ هستم .. در مدرک من ذکر شده کشاورزی _ ساره های آبی آیا این امکان وجود داره که با مراجعه وزارت علوم یا دانشگاه مدرک من آپدیت بشه و اسم جدید رشته توش قید بشه؟ یا میشه به همین نام جدید ترجمه بشه .. چون واقعن ببشتر از این که زیرمجموعه کشاورزی باشه زیر مجموعه عمران آبه این رشته ..

    عرفان نوظهور
    09:29 - 1397/10/19
    پاسخ دهید

    با سلام و ادب
    خیر

سمینا
20:08 - 1397/09/27
پاسخ دهید

باعرض سلام خواهش میکنم جواب بدین من لیسانس مهندسی آب دارم واسه ارشد موندم چیکار کنم می خواستم بدونم از نظر بازار کار عمران گرایش منابع آبش با مهندسی آب گرایش مدیریت منابع آب چه فرقی داره عمران بخونم بهتره یا مهندسی آب؟

    عرفان نوظهور
    11:23 - 1397/09/28
    پاسخ دهید

    با سلام و ادب
    اگر مهارت داشته باشید هر رشته ای باشید جذب شرکت های خصوصی خواهید شد. در ابتدای کار این جذب به سختی صورت می گیرد

Mehdi
18:37 - 1397/07/11
پاسخ دهید

سلام من کارشناسی مهندسی آب خوندم ميخواستم واس ارشد مدیریت منابع آب یا علوم ومهندسی آب شرکت کنم منابع آزمون ارشد رو ميخواستم ممنون

    محسن محمدرضاپورطبری
    23:01 - 1397/07/11
    پاسخ دهید

    با سلام و ادب
    برای مدیریت منابع آب این پست رو مطالعه بفرمایید : اینجا کلیک کنید
    برای ریاضیات و هیدرولیک و سیالات کتاب های سری عمران
    برای هیدرولوژی و آب زیرزمینی کتاب هیدرولوژی کاربردی دکتر علیزاده

احسان زایری
07:13 - 1397/06/28
پاسخ دهید

سلام خسته نباشید
با عرض معذرت من رشته علوم و مهندسی اب دانشگاه تهران قبول شدم و بعد دریافت کارنامه نهایی کنکور متوجه شدم که هر 4 رشته مهندسی کامپیوتر.عمران.برق.مکانیک دانشگاه شهید چمران اهواز هم قبول شدم به نظرتون با توجه به بازار کار و پیشرفت کدوم رشته برم بهتره؟

    محسن محمدرضاپورطبری
    07:11 - 1397/06/29
    پاسخ دهید

    با سلام و ادب
    شرایط کار در همه رشته های مناسب نیست. شما هر رشته ای رو انتخاب می کنید باید کسب و کار شخصی خودتون رو بر اساس اون رشته ایجاد کنید

    امیر
    02:54 - 1398/05/07
    پاسخ دهید

    با سلام شک نکنید که عمران و مکانیک چمران اهواز بهتره ولی فقط و فقط بخاطر برند دانشگاه تهران برو دانشگاه تهران بعد ارشد برو عمران-سازه های هیدرولیکی

s
00:19 - 1397/06/21
پاسخ دهید

با سلام واسه ازمون استخدامی دارم میخونم .یه جزود کامل واسه درس زمین شناسی و هیدوژیولوژی میخواستم میشه لطف کنید کمکم کنید
ممنون میشم

مهدیه
15:53 - 1397/05/16
پاسخ دهید

میشه به سوال من جواب بدید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مهدیه
18:30 - 1397/05/15
پاسخ دهید

سلام خسته نباشید
میخواستم ببینم در کل مهندسی اب چطوری هست؟خوبه؟ارزش خوندنشو داره؟.ممنون میشم اگه یکمی توضیح بدید

    عرفان نوظهور
    13:49 - 1397/05/17
    پاسخ دهید

    با سلام و ادب
    رشته مهندسی آب با رشته های دیگر از حیث محتوا متفاوت است و اگر به دنیال استخدامی هستید شرفیت استخدامی های پر شده است و شما باید کسب و کار شخصی خودتون رو راه اندازی کنید

      مهدیه
      12:00 - 1397/05/19
      پاسخ دهید

      خیلی ممنون .درحالت کلی و نه فقط از جهت بازار کار علوم و مهندسی اب بهتره یا مکانیک بیوسیستم؟؟؟

        عرفان نوظهور
        20:59 - 1397/05/19
        پاسخ دهید

        رشته مهندسی آب بهتره

          مهدیه
          21:48 - 1397/05/19
          پاسخ دهید

          ممنون

    امیر
    02:51 - 1398/05/07
    پاسخ دهید

    با سلام خوبه

علی رضا
23:05 - 1397/05/14
پاسخ دهید

با سلام .. می خواستم بدونم خوشه آب و مهندسی سیستم که مشترک با مهندسی صنایع است ،گرایش لیسانس آب هست یا یکی از گرایش های ارشد آب؟ بعد کدوم دانشگاه ها این گرایش مهندسی آب(آب و مهندسی سیستم) رو دارند در ایران ؟

    عرفان نوظهور
    07:07 - 1397/05/15
    پاسخ دهید

    با سلام
    گرایش لیسانس هست

      علی رضا
      09:38 - 1397/05/15
      پاسخ دهید

      مرسی ... بعد کدوم دانشگاه ها در ایران این رشته رو دارند؟

        عرفان نوظهور
        09:49 - 1397/05/15
        پاسخ دهید

        اکثر دانشگاه ها دارند.
        می تونید به راحتی از سازمان سنجش دفترچه انتخاب رشته سال قبل رو دانلود کنید و با جزییات نام دانشگاه ها نوشته شده است

          علی رضا
          11:24 - 1397/05/15
          پاسخ دهید

          ببخشید جسارتاً تو دفترچه کنکور سراسری فقط رشته علوم و مهندسی آب وجود دارد ... شما میفرمایید آب و مهندسی سیستم گرایش لیسانس هست اما تو دفترچه کنکور چنین چیزی ندیدم و هر دانشگاه فقط نوشته رشته علوم و مهندسی آب ... اگر دانشگاه خاصی میشناسید که خوب هم هست لطف بفرمایید اینجا ذکر کنید .. مرسی

          عرفان نوظهور
          11:28 - 1397/05/15
          پاسخ دهید

          تا ترم 5 در دانشگاه ها در مقطع لیسانس رشته علوم و مهندسی آب رو دانشجویان مطالعه می کنند. و از ترم 6 هر دانشگاهی با توجه به اساتیدی که در اختیار دارد گرایش رو مشخص می کند.
          عملا این گرایش ها ارزشی ندارند. چون در ارشد فقط سه گرایش مهندسی منابع آب، ابیاری زهکشی و سازه های آبی وجود دارد

محمد
15:24 - 1397/05/12
پاسخ دهید

سلام
رتبه من در کنکور ۵۸۰۰شده.ب نظر شما مهندسی آب بخونم یا ن؟

طاهري
22:42 - 1397/04/22
پاسخ دهید

با سلام
معادل رشته كشاورزي گرايش آبياري و زهكشي در دانشگاههاي خارج از كشور چيست؟
قصد دارم براي مقطع فوق دكتري اقدام كنم ولي همچنين رشته اي با اين عنوان وجود ندارد؟!!!

    محسن محمدرضاپورطبری
    06:47 - 1397/04/23
    پاسخ دهید

    با سلام و ادب

    این رشته زیرمجموعه civil (عمران) می باشد

مهدی
09:10 - 1397/04/10
پاسخ دهید

سلام وقتتون بخیر باشه
ببخشید رشته ی ((علوم مهندسی آب ))جایگزین رشته ی ((عمران آب )) هستش که ارشد تدریس میشه؟

    عرفان نوظهور
    09:11 - 1397/04/10
    پاسخ دهید

    با سلام و ادب
    خیر.
    زیرمجموعه رشته کشاورزی است

طاهره
21:50 - 1397/03/30
پاسخ دهید

سلام خوبید خسته نباشید من امسال کنکور دارم میخوام مهندسی آب رو بخونم بنظرتون آینده شغلی خوبی داره یا ن اگه میشه لطفا راهنماییم کنید ممنون

    محسن محمدرضاپورطبری
    09:14 - 1397/03/31
    پاسخ دهید

    با سلام و ادب
    از نظر شما بسیار ممنونیم
    اگر به دنبال استخدامی در شرکت های دولتی و خصوصی هستید بسیار ناامید کننده است. باید برای خود کسب و کار شخصی در این رشته با توجه به موضوعاتی که وجود دارد ایجاد کنید

فاطمه
12:31 - 1397/03/01
پاسخ دهید

سلام.من ترم چهارم علوم ومهندسی آب دانشگاه چمران اهوازهستم.باتوجه به سطح این دانشگاه به نظرشمابازارکارکدوم بهتره؟

    محسن محمدرضاپورطبری
    12:35 - 1397/03/01
    پاسخ دهید

    با سلام و ادب
    گرایش منابع اب

      فاطمه
      15:42 - 1397/03/01
      پاسخ دهید

      این گرایش درارشدبرای مهندسی عمران هم هست؟قبولی تواون آسونه یاخیر؟میشه بااستعداددرخشان این گرایش روبرای ارشدعمران خوند؟

        محسن محمدرضاپورطبری
        16:14 - 1397/03/01
        پاسخ دهید

        با سلام
        بله وجود داره
        با استعداد درخشان هم می توان وارد شد

ایمان
01:30 - 1397/02/02
پاسخ دهید

سلام ببخشید من لیسانس ابیاری و زهکشی دارم و میخوام برای فوق سازه های ابی رو بخونم میخواستم بدونم طی دوره لیسانس چقدر دروس ما فرق داشته و برای قبولی در اون شاخه باید چه درسایی رو بخونم

    محسن محمدرضاپورطبری
    10:11 - 1397/02/02
    پاسخ دهید

    با سلام و ادب
    شما باید دروس سازه های انتقال آب که یکی از دروسی است که در ارشد در گرایش سازه مطرح می شود را مسلط شوید

حسین
14:16 - 1397/01/04
پاسخ دهید

سلام من الان لیسانس مهندسی اب شاخه ابیاری و زهکشی رو دارم و میخوام برای فوق سازه های ابی رو بخونم میخواستم ببینم امکانش هست یا اینکه درس های اون شاخه توی لیسانس فرق داشته و نمیشه اون گرایش رو خوند

    عرفان نوظهور
    01:18 - 1397/01/05
    پاسخ دهید

    با سلام و ادب
    می تونید شرکت کنید و مشکلی نداره

بهاره بازیار
12:37 - 1396/12/06
پاسخ دهید

سلام.میخواستم بدونم ورس عملیات کشاورزی هنوز جز واحدهای این رشته هست؟

    محسن محمدرضاپورطبری
    20:27 - 1396/12/06
    پاسخ دهید

    بله

Amirhossein
04:15 - 1396/11/07
پاسخ دهید

سلاممن دانشجوی ترم دوم مکانیک بیوسیستم هستم میخوام تغییر رشته بدم به مهندسی اب.  میخواستم ببینم بازار کار این رشته نسبت به بیوسیستم  بهتره یا نه؟ باتشکر 

    عرفان نوظهور
    10:00 - 1396/11/07
    پاسخ دهید

    با سلام و ادب
    بازار کار رشته مهندسی آب بیشتر در شرکت های مهندس مشاور می باشد

علی
21:07 - 1396/09/07
پاسخ دهید

درود کدوم گرایش اب واسه ارشد خوبه سازه ابی یا زهکشی

    محسن محمدرضاپورطبری
    09:57 - 1396/09/08
    پاسخ دهید

    با سلام.
    مهندسی منابع اب

فراز
12:17 - 1396/06/25
پاسخ دهید

سلام وضعیت بورسیه چطوره تو این رشته؟یجایی خوندم نوشته بود 11 نفر بورسیه میشن
دانشگاه های خارج بورسیه میکنن آب دانشگاه شهید چمران اهواز رو؟
اونجا بازار کار داره؟لطفا سریع جواب بدین

    محسن محمدرضاپورطبری
    12:18 - 1396/06/25
    پاسخ دهید

    با سلام و ادب
    ممنون از نظر شما
    شما باید به دنبال پوزیشن های مناسب جهت کارهای تحقیقاتی خودتون در خارج از کشور باشید تا به طور رایگان شما را پذیرش کنند

حامد
12:53 - 1395/03/27
پاسخ دهید

سلام خسته نباشید من لیسانس دارم مهندسی آب و خاک باید از این به بعد چکار کرد کلاس اموزشی باید رفت چکار کنیم

    محمد رضا عینی
    12:53 - 1395/03/27
    پاسخ دهید

    لیست دروس کنکور رو ببینید

حامد
12:48 - 1395/03/27
پاسخ دهید

سلام خسته نباشید من لیسانس مهندسی ابو خاک دارم ولی به هیچ دردی نمی خوره از دانشگاه که تموم کردم هیچ بازار کاری نداره لطفا نیاید این رشته

داود
04:23 - 1395/01/28
پاسخ دهید

سلام خسته نباشید من رشته فیزیک هستم و از رشته ام زیاد راضی نیستم میخوام تغیر رشته بدهم رشته مهندسی اب بهتره یا رشته فیزیک ممنون میشم که راهنمایم کنید

محمد
22:26 - 1395/01/14
پاسخ دهید

پاسخ آقای علی

با سلام
با توجه به اینکه رشته علوم و مهندسی آب از سال 92 به صورت خوشه بندی ارائه گردیده است
بسته به نظر هر گروه آموزشی 
ممکن است نسبت به پذیرش گرایشهای مختلف اقدام نمایند
به عنوان مثال در کنکور سراسری سال 94 در چند دانشگاه مختلف ؛ گرایش منابع آب یا سازه های آبی یا زهکشی رو پذیرش کردند
اما دربرخی دانشگاه ها به صورت مشترک هستش
عنوان رشته همون علوم و مهندسی آب هست ..و دقیقن همان عنوانی که در دقترچه انتخاب رشته وجود داشته نیز در مدرک فارغ التحصیلی درج می گردد
در دانشگاه صنعتی شاهرود، خوشنه بندی مشترک هستش 
و بسته به نظر گروه ، ممکنه واحدهای مختلفی از ترم 5 در برنامه درسی گنجانده شود تا هر دانشجویی که علاقه مند به گرایش خاصی بود همون درسارو انتخاب نماید
اما در مدرک فارغ التحصیلی ؛ عنوان اضافه تری درج نخواهد شد
اگر تمایل داشت به گروه زیر بیایید و به صورت آنلاین در مباحث مشارکت کنید

بحث و تبادل نظر در مورد مشاوره انتخاب رشته، معرفی منابع
آزمون،‌و مباحث علمی
آموزشی در

گروه مشاوره انتخاب رشته و آموزشی  مهندسی آب(کارشناسی- کارشناسی ارشد)  در تلگرام

https://telegram.me/joinchat/BX35DAIBxP7oJBKigknf_Q

علی
09:35 - 1395/01/14
پاسخ دهید

سلام و خسته نباشید.
میخواستم بدونم انتخاب خوشه از ترم چند هستش؟من الان دانشجوی ترم چهار این رشته دانشگاه صنعتی شاهرود هستم ولی هنوز از طرف دانشگاه اقدامی برای انتخاب خوشه نشده.لطفا راهنمایی کنید
باتشکر...

سعید
15:28 - 1394/12/04
پاسخ دهید
سلام  خسته نباشید 
من دانشجوی ترم پنج دانشگاه شهید چمران اهواز هستم و گرایشم آب ومهندسی محیط زیست هست میخواستم ببینم این خوشه رو اگه بخوام تا ارشد بخونم و ادامه بدم این خوشه تا چه اندازه کاربرد داره و احتیاج جامعه هست 
چون تا حدودی تحقیق کردم که این رشته در آینده فوق العادس و تو خیلی از صنایع و سازمان ها کاربرد داره و آیا تو کارشناسی میشه آب و فاضلاب یا نه؟میخواستم ببینم که انشاالله همینطور که میگن هست یا نه؟(لطفا راهنماییم کنید)
    محسن محمدرضاپورطبری
    15:28 - 1394/12/04
    پاسخ دهید

    با سلام

    بله همینطور که فرمودید می باشد
پیمان
16:11 - 1394/12/03
پاسخ دهید

سلام من کارشناسی معماری خوندم میتونم ارشد واسه کشاورزی آب بخونم؟

مشکلی پیش نخواهد اومد؟

یه دانشجوی مهندسی..
11:31 - 1394/11/28
پاسخ دهید

باسلام

من دانشجوی ترم 4 مهندسی آب دانشگاه صنعنی شاهرودم.خب چرا انقد مارو اذیت میکنن بگیرن این رشته مارو از کشاورزی جدا کنن دیگه ..والا بلا همه چیش با عمران مشترکه چرا الکی مارو آوردن تودانشکده کشاورزی.. آقامحسن چطوری فریاد آبیای دانشگاه صنعتی برسه به گوش مسئولین..راستی واسه انتقال باید مراجع بالاتصمیم بگیرن یا رئیس دانشکده؟کلا چه کسی؟راستی خودتون چی میخونید؟یا چه شاخه ای؟باتشکر.
Shima
23:36 - 1394/11/10
پاسخ دهید

سلام خستە نباشید سایت تون واقعا عالیە 

فاطمه
12:29 - 1394/10/16
پاسخ دهید

ازاین ک گرافیک سایتتون تغییر دادین فوق العاده خوشحال شدم

سایتتون واقعا عالیه
خسته نباشید ب همه شماها
    محسن محمدرضاپورطبری
    12:29 - 1394/10/16
    پاسخ دهید

    با سلام

    خواهش میکنم
    معلومه که خیلی وقت است که سر نزدید
الهه
16:52 - 1394/09/17
پاسخ دهید

سلام خسته نباشد من مدرک کادانی در رشته معماری دارم میخوام تغییر رشته بدم و ب گفته پدرم مهندسی آب بخونم ب نظر شما امکان پذیره ؟و این که این رشته مقطع کاردانی ب کارشناسی داره یا خیر،چون  نمیخوام 4سال علاوه بر این دوسالی که خوندم،بخونم

ممنون
موسوی
20:03 - 1394/08/29
پاسخ دهید

سلام اموزش نرم افزار hec hms 4 چطوری میتونم تهیه کنم؟ ممنون

ف ر ز ا د
11:32 - 1394/08/27
پاسخ دهید

با عرض سلام و خسته نباشید
ببخشید من الان ترم اول کارشناسی ناپیوسته ابیاری هستم. این خوشه های جدید هم برای ما در ارشد صدق میکند یا نه  ؟؟؟
با تشکر

nima poolad khan
16:13 - 1394/07/24
پاسخ دهید

سلام سته نباشید...ببخشید شاید خنده دار باشه....ولی من عاشق رشته ی مهندسی اب(ابیاری) هستم....دانش اموز سال چهارم ریاضیم قراره کنکور 95 شرکت کنم.میخواستم ببینم تا سقف چه رتبه ای میتونم تو این رشته از دانشگاه های سراسری قبول شم؟دانشگاهش برام فرقی نداره فقط سراسری باشه.

    محسن محمدرضاپورطبری
    16:13 - 1394/07/24
    پاسخ دهید

    با سلام

    چرا خنده دار باشه
    با رتبه معمولی می تونید قبول بشید
nima poolad khan
16:13 - 1394/07/24
پاسخ دهید

سلام سته نباشید...ببخشید شاید خنده دار باشه....ولی من عاشق رشته ی مهندسی اب(ابیاری) هستم....دانش اموز سال چهارم ریاضیم قراره کنکور 95 شرکت کنم.میخواستم ببینم تا سقف چه رتبه ای میتونم تو این رشته از دانشگاه های سراسری قبول شم؟دانشگاهش برام فرقی نداره فقط سراسری باشه.

میلاد
08:46 - 1394/06/31
پاسخ دهید

سلام من دانشجوی ترم 4 مهندسی آب دانشگاه فردوسی هستم.

میخواستم بدونم اگر بخوام در خوشه ی آبیاری قرار بگیرم به چه درسایی باید اهمیت بیشتری بدم؟
ممنون از لطفتون.
    محسن محمدرضاپورطبری
    08:46 - 1394/06/31
    پاسخ دهید

    با سلام
    در پیوست همین تایپیک دروس هر خوشه امده است. میتونید دانلود بفرمایید
    موفق باشید

فاطمه
05:05 - 1394/06/29
پاسخ دهید
سلام                 امکان داره اسامی دروسی که برای کارشناسی مهندسی اب بایدبخونیم ذکرکنید
باتشکر
    محسن محمدرضاپورطبری
    05:05 - 1394/06/29
    پاسخ دهید

    در پیوست ذکر شده

    دانلود بفرمایید
بهار
12:37 - 1394/06/27
پاسخ دهید

سلام.میخواستم بدونم در مقطع کارشناسی رشته مهندسی اب با عمران اب چقدر تفاوت داره؟یعنی بیشتر شبییه مهندسی کشاورزی و ابیاری که قبلا تو دانشگاه ها بود یا شبیه عمران اب؟

ممنون.
    محسن محمدرضاپورطبری
    12:37 - 1394/06/27
    پاسخ دهید

    مانند قبلی است

مریم
16:45 - 1394/06/26
پاسخ دهید

سلام ممنون که به سوالا پاسخ میدید
من با اینکه کلی تو نت تخقیق کردم ولی هنوزم نمیدونم تفاوت رشته زهکشی و منابع تو ارشد چیه؟؟؟
برام خیلی مهمه که بدونم خوندن کدومشون تو ارشد راحت تره , از هر کسی هم میپرسم فقط میگه بستگی به علاقه ات داره....
فعلا برام اصلا علاقه مهم نیست میخوام وقتی وارد ارشد شدم بتونم بخونم و خوب نمره بگیرم
من حفظیاتم خوبه ولی میدونم ارشد درکل تحقیق و کارای عملی....
ولی به هر حال باید ارشد بخونم
ممنون میشم راهنماییم کنید

    محسن محمدرضاپورطبری
    16:45 - 1394/06/26
    پاسخ دهید

    به طور کلی، گرایش زهکشی به مدیریت آب و خاک و تعامل میان این دو می پردازد.
    در منابع آب، به مدیریت تمام منابع آب اعم از منابع آب سطحی و آب زیرزمینی و عوامل تاثیر گذار بر آن همچون تغییر اقلیم، خشکسالی و ... می پردازد. مدیریت منابع آب انواع و اقسامی دارد همچون مدیریت سامانه های آبی، مدیریت آب های زیرزمینی، مدیریت سد، توزیع شبکه های آب رسانی، تحلیل عدم قطعیت و ....

فاطمه
20:44 - 1394/06/24
پاسخ دهید

اگر این رشته در کل 14 واحدش مربوط به کشاورزیه چرا داخل دانشکده کشاورزی هست؟؟

درصورتی ک 70 واحد مشترک با عمران داره

    محسن محمدرضاپورطبری
    20:44 - 1394/06/24
    پاسخ دهید

    به مسوولین باید گفت

فاطمه
10:26 - 1394/06/20
پاسخ دهید

سلام من اصفهانی هستم ورشته مهندسی آب دانشگاه شهر کرد قبول شدم به نظر شما برم؟ در مورد رشته خیلی دو دل هستم !!

امیر
08:49 - 1394/06/19
پاسخ دهید

سلام ببخشید من علوم و مهندسی اب قبول شدم به نظر شما برم این رشته یا برم دانشگاه ازاد مهندسی مکانیک ؟

ببخشید یه سوال دیگه هم داشتم اونم اینه که آیا بازار کار رشته ی مهندسی اب خوبه ؟
    محسن محمدرضاپورطبری
    08:49 - 1394/06/19
    پاسخ دهید

    با سلام
    دانشگاه آزاد به هیچ وجه توصیه نمی شود.
    در مورد بازار کار هم در نظرات پیشین و در یک تایپیک جداگانه توضیح دادم

امیرحسین
12:36 - 1394/06/18
پاسخ دهید

باسلام
من دانشگاه تهران این رشته رو قبول شدم
ومهندسی شیمی علوم تحقیقات به نظر شما از نظر بازار کارو بار علمی کدومو برم بهتره؟؟؟؟؟

معصومه
09:59 - 1394/06/18
پاسخ دهید

سلام

می خواستم ببینم من که الان علوم مهندسی آب کرمان  اوردم تو کنکور94الان باید برم دانشگاه برای ثبت نام یاازطریق سایت؟
به نظرشماکدوم خوشه رو انتخاب کنم که بازارکاربهتری داشته باشه؟
ممنون میشم اگه جواب بدید به سوالام.
    محسن محمدرضاپورطبری
    09:59 - 1394/06/18
    پاسخ دهید

    درباره ثبت نام در سایت دانشگاه اطلاع رسانی شده است
    شما جند ترم اول را بگذرانید و بعد درباره خوشه بندی تامل کنید
    الان کمی برای شما زود است

    تا چند روز آینده تایپیکی با این عنوان نوشته خواهد شد

زهرا
08:43 - 1394/06/18
پاسخ دهید

سلام من قبل ازانتخاب رشته کنکورسراسری 94شنیده بودم بازارکارعلوم مهندسی اب خوبه بخاطرهمین اولویت اولم همین بود حالا قبول شدم باهنر کرمان.

به نظرتون کدوم خوشه ازعلوم مهندسی آب بازارکاربهتری داره؟من هیچ اطلاعی درموردخوشه هاندارم که کدوم بهتره برای آینده شغلی لطفا یه راهنمایی خوب بهم بگید
باتشکر
    محسن محمدرضاپورطبری
    08:43 - 1394/06/18
    پاسخ دهید

    تا چند روز آینده تایپیکی با این عنوان نوشته خواهد شد

هادی
20:39 - 1394/05/24
پاسخ دهید

سلام
دانشگاه ما از مقطع کارشناسی خوشه بندی کرده
البته فقط 3 گرایش اصلی رو(آبیاری،منابع،سازه)
یه سوالی هم داشتم اینه که این خوشه های جدید از کی وارد دفترچه ها میشه
منظورم اینه امسال کنکوریا میتونن این خوشه های جدید رو انتخاب کنن؟
با تشکر

    محسن محمدرضاپورطبری
    20:39 - 1394/05/24
    پاسخ دهید

    توی دانشگاه مقطع کارشناسی انتخاب می شوند
    موقع انتخاب رشته به صورت کلی تحت عنوان علوم مهندسی آب انتخاب می کنید

مشاور انتخاب رشته
07:07 - 1394/05/06
پاسخ دهید

با سلام خدمت دوستانی که در مورد مباحث انتخاب رشته سراسری و همینطور مباحث مربوط به انتخاب رشته کارشناسی ارشد گروه مهندسی آب  سوال دارند...

می تونند بصورن آنلاین با اینجانب و از طریق تلگرام مکاتبه داشته باشند..

همینطور می توانند از طریق پست الکترونیکی اینجانب نیز مسائلشونو مطرح کنند

irrigationkaraj86@gmail.com

09194825157

 


عطیه
03:49 - 1394/05/06
پاسخ دهید

سلام خسته نباشید بازار کار رشته مهندسی آب چطوره؟ چه ارگان هایی پذیرش میکنن؟؟

سالار
05:59 - 1394/05/04
پاسخ دهید

سلام خسته نباشید

میخواستم بدونم حیطه کاری و اینده شغلی مهندسی اب به چه صورته؟

محمد
20:20 - 1394/05/02
پاسخ دهید

سلام خسته نباشید.من امسال کنکور دادم میخوام مهندسی اب رو بزنم.ب نظر شما باتوجه ب جدید بودنش رشته خوبی هس؟؟؟ممنونم منتظر جوابتون میمونم

    محسن محمدرضاپورطبری
    20:20 - 1394/05/02
    پاسخ دهید

    با سلام
    در قسمت طبقه بندی موضوعات، در بخش همه چیز در مورد مهندسی علوم آب، توضیح داده شده است

ارشام
11:46 - 1394/04/31
پاسخ دهید

سلام خسته نباشید ببخشید دروس ارایه شده از سوی دانشگاه در ترم یک چیه ؟
به دلیل شباهت درساش با عمران من میخوام بیام امسال اب بخونم سال بعد کنکور بدم برم عمران این درسا رو معادل کنم نظرتون چیه شما ؟

اب و خاک
09:28 - 1393/06/17
پاسخ دهید
سلام
ببخشید برای مقطع ارشد که تغییری در رشته اب ایجاد نشده و تغییرات فقط مختص کنکور سراسری و رشته ی ریاضی هست؟درسته؟
    محسن محمدرضاپورطبری
    09:28 - 1393/06/17
    پاسخ دهید

    بله

لطفا صبر کنید