MIT harvests fog to make water in one of the driest places on Earth!!!

حالا ظاهرا موسسه تکنولوژی ماساچوست(MIT) به خوبی از این امر آگاهست و در حال آزمایش فناوری جدید برداشت مِه در شیلی آتاکاما (یکی از خشک ترین مکان در کره زمین) در آمریکای جنوبی است تا دنیا نظاره‌گر این مهم باشد که چگونه این فناوری به کمک جوامعی که در مناطق بسیار سخت زندگی می‌کنند، می‌شتابد.

محققان با الهام گرفتن از موجودات و جانداران مانند سوسک و علف، ساختار الیافی شبکه‌ای معلق بزرگی برای تبدیل مِه به آب آشامیدنی که 500 برابر کارآمد‌تر از سیستم‌های قبلی می‌باشد را طراحی کرده‌اند.

در آزمایشات آتاکاما، دانشمندان موفق به تولید یک گالن (۳.۷۹لیتر) آب به ازای هر 3 متر مربع از الیاف شبکه‌ای مه شده‌اند که البته میزان زیادی نیست اما با این حال برای آبیاری باغات کشت شده از گیاهان خوراکی مانند آلوئه‌ورا کافی به نظر می‌رسد!

MIT امیدوار است به نقطه ای از بهره‌وری برسد که بتواند سه گالن آب آشامیدنی (تقریبا ده لیتر) در همان مقیاس جمع‌آوری کند. از همه مهم‌تر این فناوری بسیار ارزان و هزینه نگهداری کمی در بر دارد.

اگر این فناوری هر چه سریع‌تر به تولید انبوه برسد، می‌تواند زندگی ساکنان صحرا که دیگر نمی‌خواهند نگران امکانات اولیه مانند آب آشامیدنی و محصولات کشاورزی‌اشان باشند را بهبود بخشد.

دریافت فایل ویدیویی
حجم: 8.84 مگابایت

منبع: ترجمه شده از سایت MIT

در قسمت نظرات منتظر نظرات شما در مورد این فناوری هستیم…..

محسن محمدرضاپورطبری
شما باید همان تغییری باشید که می‌خواهید در دنیا شاهدش باشید. شاد باشید.
نظر خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
دیدگاه های کاربران
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

لطفا صبر کنید