Scientists extract clean water from cow pies

چه بخواهید و چه نخواهید، بی‌شک، گاو یکی از مفید‌ترین موجودات زمین برای انسان‌ها بوده‌اند. از فراورده‌های لبنی گرفته تا گوشتی و حتی استفاده از آن‌ها در فعالیت‌های کشاورزی در گذشته همواره توانسته‌اند برای انسان‌ها مفید باشند. در کنار تمام این فوائد، این 1.5 میلیارد گاوی که روی زمین زندگی می‌کنند، با وجود حجم بالای گازهای گلخانه‌ای که تولید می‌کنند، یک معضل زیست‌محیطی شناخته می‌شوند.

اما دانشمندان دانشگاه ایالتی می‌شیگان، راهی پیدا کرده‌اند تا بتوانند حتی از کودی که این حیوان تولید می‌کنند نیز، چیز مفیدی استخراج کنند: آب تازه! بنابر اعلام این دانشمندان، با عبور دادن مدفوع گاو از میکروارگانیسم‌های هضم‌کنندهٔ بی‌هوازی و استفاده از فرایند اسمز معکوس (فرایندی است که در آن از فشار برای معکوس نمودن جریان اسمزی آب از درون یک غشای نیمهتراوا استفاده می‌شود) آن‌ها توانستند از سوی دیگر H2O خالص بگیرند.

یک گاو به طور میانگین سالانه حدود 38 هزار لیتر «مواد اولیه» تولید می‌کند که با استفاده از این روش می‌توان از حدود نیمی از آن آب استخراج کرد (بقیه به انرژی و کود تبدیل می‌شوند). البته جای نگرانی وجود ندارد چرا که این دانشمندان وعده داده‌اند از محصول نهایی فقط برای دام و طیور و نه برای مصرف انسانی استفاده شود؛ که البته با یک بازاریابی خوب ممکن است شرایط طور دیگری رقم بخورد!

حتما بخوانید  دکتری که نیاز به دکتر دارد ....

منبع: سایت www.engadget.com

محسن محمدرضاپورطبری
شما باید همان تغییری باشید که می‌خواهید در دنیا شاهدش باشید. شاد باشید.
نظر خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
دیدگاه های کاربران
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

لطفا صبر کنید