با سلام خدمت مخاطبین گرامی سایت

معادله جریان آب زیرزمینی بصورت معادلات دیفرانسیل است که جز برای شرایط خیلی ساده از نظر شکل هندسی آبخوان، مشخصات هیدرودینامیکی، شرایط مرزی و شرایط اولیه، حل آن به روش تحلیلی ممکن نیست. متأسفانه جریان آب زیرزمینی در اغلب آبخوان ها پیچیده بوده و نمی توان معادلاتی که سیستم را تشریح می نماید، به روش ریاضی حل نمود. در چند سال اخیر، تکنیک های مختلف بکار گرفته شده تا بتوان جواب تقریبی برای این معادلات را بدست آورد. یکی از این راههای بررسی وضع آبخوان های زیرزمینی، مطالعه توسط مدل می باشد. استفاده از مدل ریاضی راحت تر از انواع مدلها بوده و بدین جهت در حال حاضر، استفاده از آنها در مسائل آبهای زیرزمینی عمومیت دارد. در این تحقیق، راههای عددی که برای حل تقریبی معادلات دیفرانسیل آبهای زیرزمینی به کار می رود بررسی می شود. روشهای عددی بر دو نوع عناصر محدود و تفاضلات محدود می باشد . بدلیل مزایای روش تفاضلات محدود، این روش بسیار زیاد برای حل تقریبی معادلات دیفرانسیل آبهای زیرزمینی به کار می رود. بطوریکه در اکثر نرم افزارهای تهیه شده جهت مدلسازی آبهای زیرزمینی، معادلات حاکم بر آبهای زیرزمینی بر اساس روش تفاضلات محدود تقریب بندی شده است .

جزوه زیر به بررسی مدل های ریاضی در آب زیرزمینی می پردازد. این درس جزو یکی از دروس ارشد رشته عمران-مهندسی و مدیریت منابع آب و  رشته مهندسی منابع آب می باشد.

دانلود جزوه مدل های ریاضی در آب های زیرزمینی

محسن محمدرضاپورطبری
شما باید همان تغییری باشید که می‌خواهید در دنیا شاهدش باشید. شاد باشید.
نظر خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
دیدگاه های کاربران
SOLTANI
09:51 - 1402/02/16
پاسخ دهید

سلام. بسیار عالیست

زیست شناسی محمد علی امینی راد دوم دبیرستان (٩٤-٩٣) | آلاء
10:57 - 1397/02/02
پاسخ دهید

[…] 27 نوامبر 2015 … با سلام خدمت مخاطبین گرامی سایت. معادله جریان آب زیرزمینی بصورت معادلات دیفرانسیل است که جز برای شرایط خیلی ساده از نظر شکل هندسی آبخوان، مشخصات هیدرودینامیکی، شرایط مرزی و شرایط اولیه، حل آن به روش تحلیلی ممکن نیست. متأسفانه جریان آب زیرزمینی در اغلب آبخوان ها پیچیده بوده و نمی توان معادلاتی که …https://waterse.ir/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D8%AC%D8%B2%D9%88%D9%87-%D9%85%D8%AF%D9%84-%… […]

اقبالی
20:03 - 1395/02/27
پاسخ دهید

با سلام و احترام
متشکرم از سایت خوبتون ..  لطفا فایل ویدئویی اموزش HYDRUS دو بعدی و سه بعدی را در صورت امکان بزارین. باتشکر

mohsen
02:52 - 1394/09/06
پاسخ دهید

با سلام مهندس
واقعا دمت گرم
هر چی بخوام توی این سایت پیدا میشه
واقعا چنین سایتی برای بچه های مهندسی آب جاش خالی بود
به امید بیشتر شدن مطالب سایت

    محسن محمدرضاپورطبری
    02:52 - 1394/09/06
    پاسخ دهید

    خواهش میکنم

لطفا صبر کنید